Οι μαθητές της Γ′ Γυμνασίου ήδη από τις αρχές Απριλίου υλοποιούν πειραματικό σχεδιασμό που έχουν συνδιαμορφώσει στην τάξη, για την παρακολούθηση της ανάπτυξης διαφορετικών φυτών και σπόρων (π.χ. snapdragon/σκυλάκι, cucumissativus/κοντό αγγούρι κ.α.). Ελέγχουν μεταβλητές όπως η έκθεση στο φυσικό φως, η ποσότητα του ατμοσφαιρικού αέρα, η οξύτητα σε διαφορετικά επίπεδα και περιοχές της κλίμακας pH, χρησιμοποιώντας διαλύματα καθημερινής χρήσης (π.χ. ξύδι, χυμός λεμόνι, βασικό διάλυμα καθαριστικού τζαμιών κ.α.). Εργαζόμενοι σε ομάδες, οι μαθητές αναλαμβάνουν ρόλους, αντιλαμβάνονται τη θεωρία της ερευνητικής μεθοδολογίας στην πράξη (πειραματικές σταθερές, εξάρτηση μεταβλητών κ.α.), ερευνούν και πειραματίζονται…